Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enResnick, Lauren B.; Beck, Isabell L.
InstitutionPittsburgh Univ., PA. Learning Research and Development Center.
TitelDesigning Instruction in Reading: Interaction of Theory and Practice.
Quelle(1975), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDecoding (Reading); Elementary Education; Information Processing; Instructional Design; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Research; Teaching Methods; Teaching Models
AbstractThe role of information-processing task analysis in linking psychological theory to instructional practice is illustrated with reference to reading. Two detailed information-processing models of decoding skills are compared to show how psychological considerations suggest the superiority of one model over the other as a basis for instruction. Procedures for teaching the superior model are examined and related to general principles of instructional design, and examples of research questions generated by instructional practice are discussed. A final section considers the role of task analysis in bringing psychological theory to bear on instruction in the complex skill of reading comprehension. A general map of the domain of reading comprehension is proposed and consideration given its implications for both research and instruction. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: