Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSearle, Barbara
InstitutionStanford Univ., CA. Inst. for Mathematical Studies in Social Science.
TitelThe Nicaragua Radio Mathematics Project.
Quelle(1975), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum Development; Developing Nations; Educational Radio; Elementary School Mathematics; Mathematics Instruction; Media Research; Primary Education; Program Descriptions; Programing (Broadcast); Speeches; Teaching; Nicaragua
AbstractThe Radio Mathematics Project was funded by the Agency for International Development to design, implement, and evaluate, in conjunction with personnel of a developing country, a system for teaching primary-grade mathematics by radio. In July 1974, a project in Nicaragua began with a series of radio presentations, each followed by 20 minutes of teacher-directed activities. No textbooks were used; a worksheet was followed during the broadcast and oral and physical responses were given. Songs and games were included in the programs for a change of pace, but unembellished mathematical work also kept the children's attention. Provisions were also made for initial and continuing teacher training, testing and evaluation, and revision of the program. (DS/LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: