Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMason, Emanuel J.; und weitere
TitelA Systems Model for Facilitating Passage of School Law with Implications for Special Education.
Quelle(1975), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Change Strategies; Educational Change; Educational Legislation; Elementary Secondary Education; Models; Politics; School Law; Special Education; State Government; State Legislation; Systems Approach
AbstractBy systematically identifying the typical stages in the development of educational legislation, this paper attempts to aid educators interested in proposing legislation on the state level. The authors describe the legislative process in terms of a model involving the following seven major functions: involving community groups, analyzing the present educational system, specifying legislative goals, developing a bill, preparing for passage of a bill, implementing the new law, and evaluating compliance with the law. Each function is discussed individually, using examples based on the passage of special education legislation in several states. (JG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: