Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRodrigues, Raymond J.
TitelA Comparison of the Written and Oral English Syntax of Mexican American Bilingual and Anglo American Monolingual Fourth and Ninth Grade Students (Las Vegas, New Mexico).
Quelle(1974), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Bilingual Students; Bilingualism; Elementary Secondary Education; Language Usage; Mexican Americans; Monolingualism; Native Speakers; North American English; Spanish Speaking; Standard Spoken Usage; Syntax; Written Language
AbstractIn comparing the written and oral English syntax of Mexican-American bilingual and Anglo-American monolingual students, this study sought to learn specifically whether these two groups of students represent the same speech population in English syntactic use. A total of 70 subjects were randomly selected for the four groups (bilingual and monolingual fourth and ninth graders). Each subject was taped in an interview to acquire a sample of oral language production--free speech--while free writings in class were used for written production. Oral and written samples were divided into T-units, and 20 T-units of each language production were randomly sampled for each student and then analyzed to test for central tendency, dispersion, and skewness. Results showed that the bilingual and monolingual students do represent the same language population in English syntactic usages, except in ninth-grade written average clause length. However, the study raises questions, and the subject warrant's further research. (JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: