Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChristie, Daniel J.; Schumacher, Gary M.
TitelAdvanced Organizers, Age, and the Recall of Relevant Versus Irrelevant Thematic Information.
Quelle(1975), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Advance Organizers; Cognitive Development; Cognitive Processes; Elementary Education; Memory; Prose; Reading Research; Recall (Psychology); Retention (Psychology)
AbstractThe purpose of this study was to isolate factors responsible for the discrepant results reported in the advanced organizer literature, and to identify processes children employ when attempting to recall connected verbal materials. The subjects were 64 middle-class children randomly selected from a local school system. An equal number of male and female first- and fourth-grade children were employed. All subjects either received or did not receive an advanced organizer prior to the oral presentation of a passage containing sentences which were either relevant or irrelevant to the main theme of the story. From the results it was concluded that older children who did not receive the advanced organizer generated their own advanced organizer, thus facilitating their recall of relevant thematic information at the expense of irrelevant recall. (Author/TS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: