Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRiegel, R. Hunt
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis. Research, Development, and Demonstration Center in Education of Handicapped Children.
TitelReliability of Children's Sorting Strategies Using Alternate Forms of the Sort Test. Research Report No. 68.
Quelle(1974), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAssociation (Psychology); Associative Learning; Child Development; Classification; Primary Education; Recall (Psychology); Recognition; Retention (Psychology); Test Reliability; Tests
AbstractThe responses of young children to two forms of the Sampling Organization and Recall Through Strategies (SORTS) test were compared. Subjects were first, second, and third graders in a Midwestern urban area. Children's SORTS scores, representing the sorting skill levels demonstrated by the children, were derived from a combination of groups formed by the children, their stated reasons for these groups, and experimenter's judgments of their grouping strategies. Scores corresponded to four strategy levels: (1) syncretic strategies, (2) perceptual strategies, (3) low associative strategies, and (4) superordinate and categorical strategies. Results indicate no differences in the scores from two forms of the SORTS test on any of the variables explored. (Author/BJG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: