Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBell, T. H.
TitelLearning to Work -- Or Working to Learn?
Quelle(1975), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Dropout Prevention; Dropouts; Education; Educational Innovation; Employment Opportunities; Futures (of Society); Government Role; Learning Activities; Program Descriptions; Speeches
AbstractThis speech discusses several of the exemplary dropout prevention programs sponsored by the Office of Education. The basis of all the programs, whether they be for dropouts from school or for dropouts from life, is that once people find out that there is work to be done in the world, and that they will be welcomed and rewarded for doing it, they apply themselves to learning what must be mastered. The hardest task these programs face is to convince untrained people who have experienced nothing but failure that there is a place where they are needed and wanted, and that they can make a place for themselves in the world. Special recognition is given to the O.I.C. which received a grant from the Office of Education to provide work-study opportunities for future black businessmen. (PC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: