Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSebatane, E. Molapi
TitelSelection and Admission Procedures at the University of Botswana, Lesotho and Swaziland (UBLS).
Quelle(1975), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Standards; Achievement Tests; Admission Criteria; College Admission; College Entrance Examinations; Competitive Selection; Foreign Countries; Testing; Testing Problems; Africa; Botswana; Lesotho; Swaziland
AbstractThe University of Botswana, Lesotho and Swaziland (UBLS) is a regional four-year liberal arts university influenced by the British educational system. Admission to UBLS is contingent on: (1) scoring high on the Cambridge Overseas School Certificate (COSC), (2) scoring high on the General Certificate of Education (GCE) Examination, (3) scoring high on the Joint Matriculation Board (JMB) Examinations, (4) meeting the Mature Age Entry Scheme, or (5) meeting the qualifications of the Governmental Policies and Manpower Development Programs. The COSC is used as the main selection criterion for admission to UBLS. Questions are raised about the relevance of British educational programs to the African situation. Emphasis is placed on the adaption of education to local requirements and the need for re-examination of selected criteria. (BJG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: