Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZirkel, Perry A.
InstitutionHartford Univ., West Hartford, CT. Coll. of Education.
TitelModular Sequence: Teaching Reading to Bilingual Learners. TTP 002.02; Techniques for Determining Language Dominance. Teacher Corps Bilingual Project.
Quelle(1974), (41 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Bilingual Education; Elementary School Students; Language Ability; Learning Activities; Learning Modules; Spanish Speaking; Teacher Education; Testing
AbstractThis teaching module offers participants the requisite skills and professional perspective to determine the language dominance of Spanish-language-origin students. Upon completion of this module, participants should be able to (a) identify and describe an example of at least three techniques for determining the language dominance of Spanish-language-origin students, (b) list at least one important disadvantage and one important advantage for each of the three techniques selected, and (c) appropriately administer and interpret the results for each of the selected techniques so as to effectively and efficiently determine the language dominance of Spanish-language-origin students in the primary grades. Participants complete a preassessment test, choose tasks from a list of learning activities, and conclude the module with a postassessment test. (An excerpt from "TESOL Quarterly" entitled "A Method for Determining and Depicting Language Dominance," an article entitled "The Why's and Ways of Testing Bilinguality before Teaching Bilingually," and a bibliography are included.) (PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: