Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, Patricia H.; Heldmeyer, Karen H.
InstitutionMichigan Univ., Ann Arbor. Dept. of Psychology.
TitelPerceptual Information in Conservation: Effects of Screening. Developmental Program Report No. 47.
Quelle(1974), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbstract Reasoning; Age Differences; Cognitive Processes; Conservation (Concept); Cues; Developmental Psychology; Elementary Education; Grade 1; Kindergarten Children; Perception; Sex Differences; Task Analysis
AbstractThis paper presents a study designed to clarify the role of perceptual-attentional factors in the development of conservation, and relates the results to procedures for assessing conservation. Subjects were 192 first and second graders. The number and type of perceptual cues in the conservation of liquid quantity task were systematically varied. In general, nonconservation increased in kindergarteners as the number of cues increased. In contrast, first graders were affected very little by the perceptual conditions. Both grades showed a specific training effect of borderline significance under certain conditions. The results suggest that the development of conservation involves several levels which vary from an early understanding of invariance which can be demonstrated only under facilitating conditions, to a final, stable, generalized concept of quantity. (Author/CS)
AnmerkungenDepartment of Psychology, University of Michigan, Ann Arbor, Michigan 48104 (Report No. 47, $0.25)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: