Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBriere, Eugene J.
TitelTOPESL Interpretive Manual.
Quelle(1974), (66 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; American Indians; Bilingual Education; Educational Diagnosis; English (Second Language); Guides; Language Proficiency; Language Tests; Measurement Techniques; Norm Referenced Tests; Raw Scores; Standardized Tests; Test Interpretation; Test Results; Test Selection; Test Validity
AbstractThis is an interpretive manual designed to accompany the Test of Proficiency in English as a Second Language, a comprehensive test assessing production and perception skills in written and spoken English and intended for use in Grades 4-6 in Bureau of Indian Affairs schools. The manual is divided into three sections. Section one discusses English proficiency and the ways in which information from test results is best incorporated into decisions affecting individuals and Groups. Section two contains the information about TOPESL, TOPESL scores, and the norms population necessary for interpretation of scores and differences between scores. Section three contains detailed information about the development of TOPESL, and about the development of statistical information for TOPESL. Statistical data are presented in tables, and appendices list participating schools. (Author/AM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: