Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStanley, Julian C.
InstitutionJohns Hopkins Univ., Baltimore, MD.
TitelUsing Tests to Discover Talent.
Quelle(1973), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterKonferenzschrift; Academically Gifted; Acceleration; Achievement Tests; Advanced Students; Early Admission; Elementary Secondary Education; Grouping (Instructional Purposes); High Achievement; Intelligence Tests; Motivation; Prognostic Tests; Standardized Tests; Student Attitudes; Talent Identification; Test Results; Testing; Time Factors (Learning)
AbstractThe great value of standardized tests for locating talent that would otherwise be likely to remain submerged and unidentified is emphasized. Such tests must be appropriate to the actual ability level of the persons tested, regardless of their grade level, so that sufficient ceilings may be obtained and power of minds probed adequately. High test scores are viewed as probably the best single initial clue to high potential, often more valid than school grades or teacher's recommendations. The goals of the five year study, which is in its second year, are: discovery, description and development. Development is understood as vigorous intervention in the educational process on behalf of highly talented students. (Author/BJG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: