Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCohen, Stuart J.; Bengston, John K.
TitelA Psychophysical Investigation of Factors Affecting Teacher-Observers' Judgment.
Quelle(1975), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Evaluation Methods; Observation; Pictorial Stimuli; Psychophysiology; Rating Scales; Scoring Formulas; Simulation; Social Reinforcement; Student Attitudes; Student Reaction; Teacher Behavior; Teacher Evaluation; Test Reliability; Videotape Recordings
AbstractOne hundred twenty-eight observers randomly assigned to 16 treatment conditions in a modified Latin square design, viewed three videotapes of simulated classrooms in which teacher behavior was controlled (paralleling psychophysical procedures) to fit unambiguously into specific categories on ratings of frequency and variety of social reinforcement. True behavior deimension scores, person and performance consistency, and inferential level of coding forms were manipulated to determine their effects on frequency and variety ratings and six semantic differential items. Results of multivariate analyses of variance indicated that stimulus variables and observation system characteristics significanlty affected the mean, variance, and accuracy of observers' judgments. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: