Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSemiloff-Zelasko, Holly
InstitutionOhio State Univ., Columbus. Dept. of Linguistics.
TitelGlide Metatheses. Working Papers in Linguistics, No. 14.
Quelle(1973), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcoustic Phonetics; American Indian Languages; Articulation (Speech); Generative Phonology; Greek; Hungarian; Linguistic Theory; Malayo Polynesian Languages; Phonemes; Phonetic Analysis; Semitic Languages; Syntax; Transformational Generative Grammar
AbstractThe purpose of this paper is to determine whether the sounds, ?, h, y, and w function as a natural class by investigating the following languages that have a metathesis rule affecting these sounds: Yagua, Zoque, classical Greek, Mandaic, Akkadian, Hanunoo, Tubatulabal, Twana, and Hungarian. The paper is divided into four parts. Section 1 briefly describes the rules in the nine languages chosen for the study. Section 2 explores the possibility of an implicational hierarchy of glides. Section 3 consists of some hypotheses about the motivation for metathesis, and the final section is a list of six additional languages which, because of insufficient data, are not included in the main arguments of the paper. (Author/PMP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: