Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBradac, James J.
TitelArtifactual Evidence in Research and Teaching: Invalidity in Judgments of Communicative Behavior.
Quelle(1975), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Behavior Patterns; Communication (Thought Transfer); Educational Research; Higher Education; Human Relations; Literature Reviews; Models; Teaching
AbstractThis paper contains a discussion concerning some of the variables which threaten external validity and inferences about communicative behavior made by researchers and teachers. Communication researchers have begun to explore potentially artifactual sources of variance in judgments of evaluations of communicative behavior. Some studies have shown that not only can expectations about another person's behavior affect the perceptions or judgments of an ostensibly objective observer, but such expectations may alter the behavior of the person being observed (known as the Pygmalion Effect). Observer bias, experimenter expectancy, and Pygmalion effects are sometimes called "artifactual effects" or "experimental artifacts." A tentative model of potentially artifactual outcomes in communication assessment is offered. (RB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: