Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLesgold, Alan M.; und weitere
InstitutionPittsburgh Univ., PA. Learning Research and Development Center.
TitelPictures and Young Children's Learning from Oral Prose.
[Report No.: LRDC-1975
Quelle(1975), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComprehension; Educational Research; Elementary Education; Grade 1; Illustrations; Learning Activities; Learning Processes; Listening Comprehension; Oral Reading; Photographs
AbstractThis study examined the effects of overt illustration on first graders' learning from oral prose. In all experiments, children heard prose selections, after (or during) which they illustrated selection content with plasticized figure cutouts and background scenes. Control subjects copied or colored geometric forms during the illustration period. After hearing three or five passages, subjects orally recalled passage content and answered simple factual questions about each passage. It was found that illustration facilitated prose learning only when children were given the correct pieces for their illustrations or had the illustrations done for them. When the children selected the pieces for each illustration out of a common pool of 20 to 30 cutouts, illustration activity had either a negative effect or no effect. (Author/JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: