Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDansereau, Donald F.; und weitere
InstitutionTexas Christian Univ., Fort Worth. Inst. for the Study of Cognitive Systems.
TitelLearning Strategies: A Review and Synthesis of the Current Literature.
[Report No.: AFHRL-TR-74-70
Quelle(1974), (92 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Aptitude; Cognitive Ability; Comprehension; Creativity; Educational Research; Individual Differences; Learning Processes; Memory; Psychological Studies
AbstractThis report reviews and synthesizes psychological and educational research on learning strategies. The report contains an overview of strategy modification; a review of factors influencing strategy selection and use (including intellectual aptitude, personality variables, cognitive style, reception preference, motivation, sex, and prior knowledge); a review of learning strategies (general, comprehension, memory, problem solving, and creativity); and recommendations involving future research. This report develops and uses a conceptual framework providing coherence to the variety of studies which relate to research on learning strategies. The intent of this study is to provide a basis for developing specific research plans to improve students' learning strategies and skills. (Authors)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: