Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKnoop, Robert; O'Reilly, Robert
TitelParticipative Decision Making in Curriculum.
Quelle(1975), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrators; Curriculum Development; Decision Making; Models; Principals; Secondary Education; Teacher Administrator Relationship; Teacher Role
AbstractThis study attempts to render more specific the curriculum decisionmaking models of Goodlad and Myers. Perceived and desired loci and methods of making curriculum decisions in the secondary schools were determined by secondary school personnel in Ontario schools. Results indicated that teachers desired to have their ideas considered rather than to make decisions themselves. Group decisions were also highly desired. Both teachers and principals felt that department heads made too many curricular decisions on their own. A refinement of Myers' theory is proposed, particularly with reference to the role of the principal. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: