Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlexander, Karl; McDill, Edward L.
InstitutionJohns Hopkins Univ., Baltimore, MD. Center for the Study of Social Organization of Schools.
TitelSocial Background and Schooling Influences on the Subjective Orientations of High School Seniors. Report No. 185.
[Report No.: CSOS-R-185
Quelle(1974), (70 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Educational Environment; High School Students; Models; Research Projects; Secondary Education; Social Influences; Student Characteristics
AbstractA multivariate "school process" model is evaluated to explore some of the ways in which social background and schooling influences combine to affect subjective school outcomes. Four rates of subjective orientation are considered: educational plans, self-conceptions of competence, intellectualism, and satisfaction with school. The analysis, based on questionnaire and testing data for a sample of high school seniors, identifies "social background" characteristics (sex, measured ability, and status origins) as important determinants of such outcomes, while school process mechanisms, including curriculum enrollment, characteristics of peer associates, and academic performance, both contribute uniquely to the explanation of subjective orientations and serve as important mediators of background influence. Quite diverse specific patterns of dependency are obtained across outcomes. Finally, two underlying dimensions of subjective orientation are found to practically exhaust the explanatory power of predictor variables vis-a-vis the four outcomes. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: