Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMitchelmore, Michael C.
TitelDevelopment and Validation of the Solid Representation Test in a Cross-Sectional Sample of Jamaican Students.
Quelle(1974), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCross Cultural Studies; Diagrams; Geometry; Mathematics Education; Research; Solid Geometry; Visual Perception; Visualization
AbstractHigh-ability Jamaican students in grades one, three, five, seven, and nine were asked to draw five three-dimensional objects (cuboid, pyramid, cylinder, cone, cube) from memory, and with the object visible; later they were asked to select the best sketch of each solid from among several presented. Drawings and selections were scored for primitiveness on a five-point scale, and scores on the three tasks were compared. The two drawing scores were combined; reliabilities computed were .93 (combined drawing) and .53 (selection). Developmental trends, sex differences, and correlations of these scores with spatial tests, illusion tests, and background variables were examined. (SD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: