Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChoudhury, N. K. D.
InstitutionUnited Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization, Bangkok (Thailand). Regional Office for Education in Asia and Oceania.
TitelSound Diffraction Around Movable Partitions in Teaching Spaces. Education Building Report 1.
Quelle(1974), (63 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcoustic Insulation; Acoustical Environment; Acoustics; Architectural Research; Auditory Discrimination; Auditory Perception; Auditory Stimuli; Classroom Design; Movable Partitions; Open Plan Schools; School Buildings; Space Dividers; Tables (Data); Asia
AbstractThis study concerns the diffraction of sound around flexible partitions used in teaching spaces. It includes a comprehensive study of the acoustical conditions in several school buildings in India, Malaysia, Singapore, and Sri Lanka. The noise reduction properties of some typical partitions the minimum height of the partition between two teaching spaces, the material of the partitions, and the position of chalk-boards were some of the important factors considered in the study. Noise levels prevailing in the classrooms of different countries were also measured. (Author/MLF)
AnmerkungenUNIPUB, P.O. Box 433, Murray Hill Station, New York, New York 10016 ($3.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: