Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZajano, Nancy; Klopp, Pam
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelKindergarten and IGE (Individually Guided Education). 4 Case Studies.
Quelle(1974), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAge Grade Placement; Case Studies; Curriculum Design; Educational Assessment; Individualized Programs; Kindergarten; Nongraded Instructional Grouping; Primary Education; Program Descriptions; School Aides; School Organization; School Schedules
AbstractThis booklet is intended to stimulate sharing of ideas and successful kindergarten programs among Individually Guided Education (IGE) schools. Four selected schools which have integrated kindergarten into a nongraded approach to education are described in terms of organization, the different curricula followed, the kinds of assessment used, and the different ways of using auxiliary personnel. In addition to these case studies, the booklet includes a section which contains many of the ideas used in schools which were not individually examined. A final section suggests further possibilities for using Individually Guided Education. (CS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: