Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBell, T. H.
TitelSchools, Parents, and Textbooks.
Quelle(1974), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Freedom; Administrator Responsibility; Censorship; Childrens Literature; Parent Attitudes; Parent Grievances; Parent Role; Parent School Relationship; Publishing Industry; Speeches; Textbooks; Violence
AbstractPublishers, authors, and the schools must be more respectful of parents' values in the preparation and selection of children's books. The use of obscene words, violence, explicit sex, and seeming approval of controversial positions in texts causes many problems. Although the approval of all parents obviously cannot be won, the children's book publishing industry and the schools must chart a middle course between the scholar's legitimate claim to academic freedom in presenting new knowledge and social commentary on the one hand, and the legitimate expectations of parents that schools will respect their moral and ethical values on the other. Since parents have the ultimate responsibility for the upbringing of their children, their desires should take precedence. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: