Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOdom, Richard D.; und weitere
TitelAdults Thinking the Way We Think Children Think, But Children Don't Think That Way.
Quelle(1974), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Development; Adults; Age Differences; Cognitive Development; Conservation (Concept); Developmental Psychology; Elementary School Students; Grade 3; Information Utilization; Problem Solving
AbstractThis paper presents a study which indicates that accurate performance on a simple conservation task need not be related to congnitive maturity. Twenty adults and 20 third graders were given three verbal problems, each requiring a same-different judgment and an explanation of that judgment. Only 3 adults were able to give correct judgments, while 19 of the children were able to do so. It was surmised that the adults were not able to ignore irrelevant information, and that carefree attention to the characteristics of task information is necessary if advances in developmental theory are to be realized. (ED)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: