Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enUnderwood, Benton J.; Reichardt, Charles S.
InstitutionNorthwestern Univ., Evanston, IL. Dept. of Psychology.
TitelContingent Associations and the Double-Function, Verbal-Discrimination Task.
Quelle(1974), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; Educational Research; Learning; Learning Theories; Memory; Paired Associate Learning; Verbal Ability
AbstractThree experiments examined the role of contingent associations in learning double-function, verbal-discrimination lists. Some 15-pair lists were constructed of category instances in such a way that the learning of three contingent associations based on category names would mediate correct performance for all 15 pairs. The first experiment gave no evidence that the three contingencies aided learning. The second experiment showed that subjects could be taught the three contingent associations in isolation and that they could then apply them successfully to the double-function list. To make the contingencies more apparent to the subjects, the category names were used during feedback in the third experiment. The learning was not facilitated by such feedback. It was concluded that the learning observed for the usual double-function list does not involve contingent associations. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: