Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLabouvie-Vief, Gisela
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelLearning and Intelligence: A Review of Empirical and Theoretical Issues. Theoretical Paper No. 47.
[Report No.: WRDCCL-TR-47
Quelle(1973), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Development; Individual Differences; Intellectual Development; Intelligence; Learning Theories; Research Projects
AbstractThe relationship between learning ability and intelligence has continually been a focus of theory and research. It is argued in this paper that the inconclusive results of studies relating individual differences variables such as intellectual abilities to learning are due to a too pragmatic, theoretical orientation. Theoretical models explicating the role of individual differences constructs are examined in a developmental context and compared with empirical efforts to cross-link components of intelligence and learning. In contrast to earlier evaluations, this review suggests that cross-linkages are often meaningful, systematic, and interpretable and that they may form the building blocks for inclusive conceptualizations of intellectual development which pay attention to both treatment and individual differences variance. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: