Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enErickson, Frederick; Shultz, Jeffrey
TitelTalking to an "Us" or a "Them": Differences in Performing the Speech Function "Formulation" in School Counseling Interviews.
Quelle(1973), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Communication Skills; Counseling; Counselor Attitudes; Educational Research; Ethnic Groups; Guidance; Interviews; Sociolinguistics; Speech Communication; Student Attitudes; Two Year College Students
AbstractThe research reported in this document shows how two junior college counselors perform "explaining what we are doing now" differently, depending on the social personage or identity of the student, and identifies the social meaning of different forms of "explaining what we are doing now." It shows how in formulating, counselors can say more than they mean or mean more than they say, implicitly communicating to the student the counselor's expectations regarding the student's ability to do what he is told to do during the encounter, to understand advice given, or to achieve a desired future goal. This report is divided into three sections. Section 1 defines key terms and issues. Section 2 illustrates two types of formulation--"explicit" and "implicit"--by examples of utterances and by quantitative summaries of differences in the form of doing formulation. Section 3 presents implications of our "micro-ethnographic" analysis of school talk for a general theory on interethnic relations. (SW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: