Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWeir, A. Charles (Hrsg.)
InstitutionMidwest Regional Center for Services to Deaf-Blind Children, Lansing, MI.; Michigan School for the Blind, Lansing.
TitelWorkshop in the Education of Deaf-Blind Children.
Quelle(1973), (63 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAudiology; Child Development; Conference Reports; Deaf Blind; Exceptional Child Education; Multiple Disabilities; Sensory Aids; Simulation; Testing; Theories; Vision
AbstractIncluded in the proceedings of a 1973 workshop on the education of deaf blind children are four papers on aspects of diagnosis and remediation. Roger Seelye discusses vision, visual anomalies, and the implications of low vision conditions such as cataracts, glaucoma, retrolental fibroplasia, and optic atrophy. The low vision aids workshop is summarized by George Gore who reported the demonstration of assessment and simulation role playing techniques. Mary Clare Boroughs considers issues of testing and provides a list of tests appropriate for multiply-handicapped children. Mary Gray reviews growth and development in terms of biogenetic, psychodynamic, behaviorist, sociological, ecological, and developmental organismic theories. Discussed in the paper by Janis Forbord are the nature of hearing disorders, how hearing is tested, the anatomy and physiology of the hearing mechanism, and amplification for the deaf and hard of hearing. Also provided are a developmental inventory suitable for children from 3 months to 9 years of age, a listing of gross motor skills of infancy and childhood with usual achievement ages, a listing of workshop participants, the workshop agenda, and the questionnaire and tabulated results used in a workshop evaluation. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: