Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMash, Eric J.; und weitere
InstitutionOregon Univ., Portland. Medical School.
TitelThe Response-Class Matrix: A Procedure for Recording Parent-Child Interactions.
Quelle(1973), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBehavior Problems; Behavior Rating Scales; Family Counseling; Family Relationship; Interaction Process Analysis; Measurement Techniques; Parent Child Relationship; Therapy
AbstractA procedure is described for recording dyadic social interactions between family members. The procedure is presented within the context of general considerations for recording behavior, and the specific rationale underlying the present technique is given. Functional definitions for several behavior categories are included and an example of how the technique might be applied to an individual treatment case is presented. The recording procedure should provide family workers in both research and applied settings with a functional tool for identifying problem behaviors, as well as describing some of the antecedent and consequent stimulus events which might be contributing to their maintenance within a family. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: