Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSingleton, John
TitelSchools and Rural Development: An Anthropological Approach.
Quelle(1974), (119 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCase Studies; Community Development; Culture; Developing Nations; Educational Administration; Educational Anthropology; Research; Rural Development; Rural Population; Rural Schools; School Districts; Social Development; Philippines; Thailand
AbstractThe paper suggests an anthropological framework for new professional conceptualizations of schooling and education which can help to redefine the larger problems of relating education to social and developmental purposes. The focus is upon rural communities since some of the best current research comes from rural settings and is relevant to those problems usually associated with rural development; but the applicability is not limited to rural settings. The anthropological models are from traditional disciplinary concerns with isolated small communities and are better adapted to the understanding of social institutions at the local level than at national and international levels. Topics are: schools, schooling, education, and culture; school activities and functions; and case studies of rural schools in Thailand and the Philippines. (NQ)
AnmerkungenNot available separately, see RC007972
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: