Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPuig-Casauranc, Maria del Carmen
InstitutionWashington State Board for Community Coll. Education, Seattle. Research and Planning Office.
TitelRemedial Programs: Are They the Panacea or the Problem? A Report of the National Dissemination Project for Post-Secondary Education.
Quelle(1974), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAncillary Services; Community Colleges; Counseling Services; Curriculum Development; Group Instruction; Instructional Innovation; Paraprofessional School Personnel; Postsecondary Education; Program Development; Research Reports; Staff Development; Student Centered Curriculum; Student Loan Programs; Team Teaching
AbstractThe Mastery Education concept is a new approach to providing special help for students who need it in the community college, as well as providing new and innovative experiences for all the students. Using this concept, there would be no special classes with special teachers, but rather all students in all classes would be carried to their highest level of competence. This approach necessitates new restaffing practices, curriculum, instructional options, and supportive services. New opportunities can be afforded to all students when a community college adopts the block-type, vertical-team approach. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: