Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNorman, Donald A.; und weitere
InstitutionCalifornia Univ., La Jolla. Center for Human Information Processing.
TitelLearning and Teaching.
Quelle(1974), (59 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; Communication (Thought Transfer); Comprehension; Educational Research; Learning; Learning Processes; Learning Theories; Teaching Models
AbstractThis report examines the process of learning large complex subject matters, by asking about the ways in which teachers and students communicate the necessary knowledge structures to each other and how a student comes to select an appropriate paradigm for solving a problem and revising inappropriate solutions. Protocols from several different learning situations are explored, and an attempt is made to put together the pieces in a cognitive theory of learning and teaching. The model of the student is incomplete. The study concludes that the component parts for learning a language of programing are disconnected and unstructured parts of what should be a consistent, cohesive, conceptual structure, and that theories need to be devised that guide understanding, yield observable predictions, and help advance studies of the learning and teaching process. (Author/RB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: