Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWheeler, Alan E.; Kass, Heidi
TitelStudent Misconceptions in Chemical Equilibrium as Related to Cognitive Level and Achievement.
Quelle(1974), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement; Chemical Equilibrium; Chemistry; Concept Formation; Educational Research; Grade 12; Secondary School Science
AbstractReported is an investigation to determine the nature and extent of student misconceptions in chemical equilibrium and to ascertain the degree to which certain misconceptions are related to chemistry achievement and to performance on specific tasks involving cognitive transformations characteristic of the concrete and formal operational stages of thought. The Misconception Identification Test (MIT), a 30-item multiple choice test, was developed to require the student to predict the effect of changing certain variables on the equilibrium conditions of selected chemical systems. Six major misconceptions were investigated: (1) mass vs. concentration, (2) rate vs. extent, (3) "constancy" of the equilibrium constant, (4) misuse of Le Chatelier's Principle, (5) constant concentration, and (6) competing equilibria. Ninety-nine grade-12 chemistry students in four classes (three teachers) participated in this study. Upon analysis of the data, the researchers concluded, among other findings, that students operating at the early or late concrete levels may benefit from a greater emphasis on a laboratory approach in which they can predict and then observe the effect of varying certain variables on a chemical system at equilibrium. (Authors/PEB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: