Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCrystal City Independent School District, TX.
Titel16 de Septiembre, 1810 Module. Secondary Level. [16 of September, 1810 Module. Secondary Level.]
Quelle(1973), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterActivism; American Indians; Biculturalism; Cultural Activities; Cultural Background; Mexican American History; Mexicans; Politics; Power Structure; Revolution; Secondary School Students; Social Status; Spanish Culture
AbstractIndependence for Mexico took 11 years to achieve. Before its independence Mexico was ruled by Spain and had a basic caste system of indios, mestizos, criollos, and gachupines. The gachupines and criollos ruled the government and exploited the indios and mestizos. When the criollos became dissatisfied with being secondary to the gachupines, they began talking about a revolution. On 16 de septiembre, Father Miguel Hidalgo gave his "Grito de Independencia" speech stating a revolution was inevitable. There were 2 stages to the revolution. The first stage (under Father Hildago and Jose Maria Morelos) was aimed at changing colonial class, political, economic, and cultural systems of New Spain. The final stage of the revolution (under Agustin de Iturbide) left things just as they had been during the colonial period. This contradiction in the movement led to the formation of 2 main political parties--liberals and conservatives. As objectives of this unit the students will demonstrate their comprehension of "el 16 de septiembre" by correctly answering orally the discussion questions. The poem "Corrido de la Independencia" is included. (NQ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: