Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAleamoni, Lawrence M.; Yimer, Makonnen
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Office of Instructional Resources.
TitelGraduating Senior Ratings Relationship to Colleague Rating, Student Rating, Research Productivity and Academic Rank in Rating Instructional Effectiveness. Research Report No. 352.
[Report No.: RR-352
Quelle(1974), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Rank (Professional); College Seniors; College Students; Higher Education; Productivity; Research Projects; Teacher Effectiveness; Teacher Evaluation
AbstractGraduating senior ratings were added to colleague and currently enrolled student ratings (gathered on a group of 477 instructors in an earlier study) and then compared to the instructors' research productivity and academic rank. Graduating senior, colleague, and student ratings were not found to be significantly related to the instructors' research productivity. However, senior ratings were significantly and highly related to colleague and currently enrolled student ratings but not to academic rank, indicating that the reputation of the instructors may not be influencing seniors' judgments of excellence in teaching. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: