Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJandt, Fred E.; und weitere
TitelApproaches to Teaching Interpersonal Communication.
Quelle(1973), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBasic Skills; College Curriculum; Communication Skills; Courses; Curriculum Development; Group Dynamics; Higher Education; Information Theory; Interpersonal Relationship; Speech Skills; Supplementary Education; Teaching Methods
AbstractThis three-part report includes a justification for the college-level study of interpersonal communication, a description of a specific course that includes interpersonal communication, and an outline for supplemental lectures on interpersonal communication for basic speech communication courses. The overall rationale for the stress on teaching interpersonal communication within or in addition to basic college speech courses is based upon the new, less culturally bound transactional communication theories. The course described demonstrates ways of teaching speech skills which conform to this view of communication. A proposed series of videotaped lectures by experts in various facets of communication which could supplement regular speech courses is also described. (CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: