Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHouse, Ernest R.; Long, John M.
TitelApplying Directed Graph Theory to Faculty Contact Structure.
Quelle(1974), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Data Analysis; Elementary Schools; Graphs; Mathematics; School Personnel; Sociometric Techniques; Speeches; Teacher Role
AbstractAlthough recent writings indicate the importance of personal contact structures in diffusing innovations and in determining perceptions, the internal contact structure of the school faculty remains unexamined. This study applies directed graph theory, a new branch of mathematics, to analyzing school contact structure. Sociometric data and perceptions of the school were collected from 48 elementary school faculties containing 1,121 people. Using directed graph theory, 12 indices of the contact structure were derived from the sociometric data and entered into canonical correlations and factor analyses with perceptions of the school, such as faculty innovativeness. Several significant relationships were obtained. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: