Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSuydam, Marilyn N.
InstitutionERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education, Columbus, OH.
TitelEvaluation in the Mathematics Classroom: From What and Why to How and Where.
Quelle(1974), (70 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAnnotated Bibliographies; Attitudes; Cognitive Development; Elementary School Mathematics; Evaluation; Evaluation Methods; Instruction; Mathematics Education; Secondary School Mathematics; Test Construction; Testing
AbstractThis document discusses the role and the scope of evaluation in the mathematics classroom. The scope of mathematics objectives to be evaluated, the scope of evaluation purposes in the mathematics classroom, and the scope of evaluation procedures are noted. Specific comments are made on various procedures: observations, interviews, inventories and checklists, attitude scales, and various types of paper-and-pencil tests. Both general and specific suggestions for planning tests and for writing various types of test items are included. An annotated list of selected references is included to direct attention to documents which will provide additional help. (JP)
AnmerkungenOhio State University, Center for Science and Mathematics Education, 244 Arps Hall, Columbus, Ohio 43210
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: