Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWest, Felicia E.
InstitutionFlorida Univ., Gainesville. P. K. Yonge Lab. School.
TitelA Case Study of Hogtown Creek: Justification for Field Observations.
[Report No.: RM-5
Quelle(1973), (143 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterEnvironmental Education; Field Studies; Guides; Instruction; Instructional Materials; Learning Activities; Objectives; Teaching Methods; Unit Plan; Water Resources
AbstractA case-study model of a field trip to a small creek was made to facilitate the use of field studies as a technique for involving students and teachers in studying the earth as it undergoes change. Methods and techniques of planning are presented which include familiarization with the area by the teacher, the development of goals and objectives, the administrative and logistical planning, the pre-trip classroom activities, the field trip activities, the follow-up activities, and evaluation by the students. Construction of different measurement tools is described in the activities sections, and worksheets for recording and analyzing data are presented in the appendices. (JP)
AnmerkungenP. K. Yonge Laboratory School, University of Florida, College of Education, Gainesville 32601
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: