Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFeldman, Katherine Vorwerk; Klausmeier, Herbert J.
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelThe Effects of Two Kinds of Definition on the Concept Attainment of Fourth- and Eighth-Grade Students.
[Report No.: TR-261
Quelle(1973), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; Concept Formation; Definitions; Educational Research; Grade 4; Grade 8; Learning; Learning Processes; Reading Development; Vocabulary
AbstractTo determine the effects of the amount and type of information supplied by a concept definition, fourth and eighth graders were presented with one of two definitions: a "technical" definition which precisely specified all defining attributes of the concept, and a "common usage" definition from a children's dictionary which did not specify all defining attributes. Fourth graders were found to perform significantly better on a classification task with the common usage definition than with the technical definition, while eighth graders performed better with the technical than the common usage. It was concluded that for younger students it is more important to provide a definition written at an appropriate level than a definition which completely specifies the concept's defining attributes. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: