Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLetzter, Frederick Paul
TitelThe World-View of High School Youth in America's Changing Society.
Quelle(1971), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Research; Secondary Education; Social Attitudes; Social Studies; Student Attitudes; Student Reaction; World Affairs; World Problems; Youth
AbstractThe purpose of this study was to investigate how American high school students view their present world. Seventeen 10th, 11th, and 12th grade social studies classes at Nyack High School, Nyack, New York comprised the sample. The classes selected ranged from high ability to low ability groups. Students responded anonymously to the following two questions: Supposing that someone had fallen asleep 100 years ago and had just awakened, what should he know about the last 100 years? What do you think of the world we presently know? Tell us whether you would want it to be different and, if so, how it should be different. Student responses reflected the following themes and patterns: 1) material developments of recent times; 2) a sense of social chaos; 3) a wide variation of ideological viewpoints - from leftist-to conservative orientations; 4) a basic dissatisfaction with our present world; and 5) a sense of existential uncertainty. (Author/RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: