Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCaplan, Nathan
InstitutionMichigan Univ., Ann Arbor. Center for Research on Utilization of Scientific Knowledge.
TitelCompetency Among Hard-To-Employ Youths. Final Report.
[Report No.: DLMA-82-24-68-41-1
Quelle(1973), (173 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterActivities; Competence; Disadvantaged Youth; Inner City; Intervention; Motivation; Skill Development; Skills; Social Differences; Social Environment; Socialization; Urban Environment; Urban Youth; Youth Employment; Youth Problems
AbstractThis report consists of five chapters: the first evaluates a theory of youth unemployment which particulary pertains to youths who are skillful in "nonstandard" competencies--the theory of competing competencies. The second chapter illustrates such behavior through the use of a case history. The third chapter presents empirical support for the theory based on data from two large-scale intervention projects. The development of standard and nonstandard competencies is the focus of the fourth chapter. The final chapter broadens the theoretical discussion and concludes by applying these ideas more precisely to youth unemployment manpower development programs. (Author)
AnmerkungenNational Technical Information Service, Springfield, Va. 22151 (MF $1.45)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: