Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOne World Trust, London (England).
Titel'To Explain the Other to Myself'. A Preliminary Discussion Paper on World Studies in Schools.
Quelle(1973), (18 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCourse Content; Curriculum Development; Educational Objectives; Global Approach; Instructional Materials; International Education; Secondary Education; Teaching Methods; World Affairs
AbstractAs part of a broad effort to develop qualities and attitudes of mind implied by phrases such as "global perspective" and "worldmindedness," this paper considers the main practical and theoretical questions which are likely to arise in developing a world studies unit in secondary schools. Three major sections comprise the paper. The first section surveys the main subject areas of world studies and includes an overview. This section is concerned with factual content which takes the form of a series of brief quotations from authoritative writings, novels and plays, and from young people, and also includes a series of actual examination questions which a pupil might be expected to answer at the end of a course. In the second section, methods and materials, five general approaches in which world studies may be undertaken in practice are outlined. Educational objectives are discussed in the third and final section. (SJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: