Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDary, David A.
TitelA Survey of Broadcast Journalism Education.
Quelle(1973), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAttitudes; Broadcast Industry; Courses; Educational Attitudes; Higher Education; Journalism; News Media; Professional Personnel; Questionnaires; Radio; Surveys; Teacher Attitudes; Television
AbstractA survey of the membership of the radio-television division of the Association for Education in Journalism revealed professional and academic backgrounds, broadcast industry affiliations, and attitudes toward broadcast education and the news media. Of those responding to questionnaires, almost all were teachers in higher education who had had about seven years of broadcast news work experience during their careers. The "typical" respondent was male, 37 years of age, a full-time teacher with earlier broadcast work experience, and one who believes that television news, especially CBS evening news with Walter Cronkite, is doing a "good job" as compared to radio. This "composite" respondent considers his teaching role as primary in importance and research or service to the profession as secondary. He also is able, for the most part, to use actual broadcast facilities within the content of his academic courses. (CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: