Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enUnderwood, Benton J.; Zimmerman, Joel
InstitutionNorthwestern Univ., Evanston, IL.
TitelA Comparison of the Effects of Formal Similarity among Trigrams and among Word Triads.
Quelle(1973), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAssociation (Psychology); Associative Learning; Cognitive Processes; College Students; Educational Research; Interference (Language); Learning Processes; Reading; Recall (Psychology); Word Recognition
AbstractThe central question of this report concerned the role of formal similarity in free recall of lists of trigrams and lists of three-letter word triads. Similarity was manipulated among trigrams by duplicating words. An initial study showed that lists of 16 letters were learned more rapidly than a list of 16 three-letter words. Therefore, in the major experiment, the subjects were given all appropriate elements on test trials so that only associative learning was required. Increases in formal similarity caused decreases in rate of learning for both types of lists and the mechanisms of the interference seemed to be the same for both types of lists. However, the learning of the trigram lists was more rapid than the learning of the triad lists, the difference being maximal with low similarity. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: