Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFeshbach, Seymour; Adelman, Howard
TitelEarly Identification of Children with High Risk of Reading Failure.
Quelle(1973), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Beginning Reading; Kindergarten Children; Linguistics; Perceptual Development; Reading Achievement; Reading Diagnosis; Reading Failure; Reading Readiness; Reading Research; Reading Skills
AbstractTwo alternative models for identifying kindergarten children with a high risk of becoming reading failures were compared in this study. One model places primary emphasis on psychometric test procedures assessing linguistic and perceptual-motor skills related to reading readiness. The alternative strategy is based upon the kindergarten teacher's evaluation of the child's skills and behavior, with particular emphasis on the discrepancy between a child's specific competencies and those required for success in a particular first-grade classroom. Significant and encouraging correlations were obtained between the various measures taken in kindergarten and reading achievement test scores obtained at the end of first grade. (Author/WR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: