Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGerlach, Ernest
InstitutionCommission on Civil Rights, Washington, DC.
TitelSocio-Economic Profile of American Indians in Arizona and New Mexico. Staff Report #1.
Quelle(1972), (110 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAmerican Indian Reservations; American Indians; Census Figures; Demography; Education; Employment; Health; Housing; Income; Nonreservation American Indians; Socioeconomic Status; Statistical Data; Tables (Data); Tribes; Arizona; New Mexico
AbstractGiving the socioeconomic profile of American Indians in Arizona and New Mexico, the document presented data on the United States Indian population; Indian population in these 2 states; education; employment; income; housing; and health. Data were collected around 1970. Some of the information was: (1) the 1970 census reported that 827,982 Indians were living in the U. S., constituting less than 1 0/0 of the total population; (2) 44,500 Indians attend public schools in New Mexico and Arizona; (3) the majority of Indians residing on reservations in New Mexico and Arizona are either unemployed or underemployed; and (4) birth rates for indians are 2.2 times higher than for the general U.S. population. (FF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: