Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inO'Neill, George Joseph, Jr.
TitelNNE Grammatical Items in the Speech of Negro Elementary School Children as Correlates of Age, Grade, and Social Status.
Quelle(1972), (185 Seiten)Verfügbarkeit 
Ph.D. Dissertation, University of Southern California...
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBlack Dialects; Dialect Studies; Elementary Education; Language Patterns; Nonstandard Dialects; Social Status; Socioeconomic Influences; Socioeconomic Status; Sociolinguistics
AbstractThis study traces the syntactic interference of the dialect of 176 black children (grades 1-6) living in south-central Los Angeles when they attempt to speak standard English in the school and correlates the amount of interference with certain socioeconomic variables. Syntactical interference items investigated include verb agreement, tense, anxiliary "be" omission, nonstandard verb formation or verb omission, pronoun usage, prepositional usage, multiple negation, possessive formations, pleonastic pronominals, plural forms, "if" construction, and future forms. The nonlinguistic variables included family occupational prestige, a modified occupational prestige scale relevant to the Negro community, age, grade, sex, school, religion, number of siblings, and achievement and/or intelligence test results. Findings indicate (1) the lower the parental occupational prestige, the higher the incidence of linguistic variables, and (2) a marked decrease in the frequency of nonstandard grammatical variables corresponds to a rise in age and grade. The latter finding suggests that the school experience tends to reduce the amount of nonstandard dialect interference. (Author/HOD)
AnmerkungenUniversity Microfilms, A Xerox Company, Dissertation Copies, Post Office Box 1764, Ann Arbor, Michigan 48106 (Order No. 72-17,497, MFilm $4.00, Xerography $10.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: