Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWiener, Gerald; und weitere
InstitutionParent Child Developmental Center, New Orleans, LA.
TitelNew Orleans Parent Child Development Center.
Quelle(1973), (33 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDisadvantaged; Home Visits; Infants; Intervention; Mothers; Negative Reinforcement; Parent Child Relationship; Parent Education; Parent Participation; Parent Workshops; Positive Reinforcement; Bayley Scales of Infant Development
AbstractThe New Orleans model for parent-infant education involves the use of non-professional workers, trained by professional staff, who teach general concepts of child development and child management to groups of disadvantaged mothers. Two themes are stressed: the parent is now and will be the child's most important teacher, and all the baby's time is learning time. In the long range view, research at the Parent Child Cener is designed to investigate whether or not educational intervention needs to be implemented from the first year of life for optimal success and also to evaluate two systems of delivering services (in a center versus home visits). Results are as yet inconclusive. (DP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: