Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVogel, Susan Ann
TitelAn Investigation of Syntactic Abilities in Normal and Dyslexic Children.
Quelle(1972), (181 Seiten)Verfügbarkeit 
Ph.D. Dissertation, Northwestern University...
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAuditory Perception; Dyslexia; Grade 2; Grammar; Males; Morphology (Languages); Psycholinguistics; Reading Ability; Reading Comprehension; Sentences; Speech Skills; Syntax; Vocabulary
AbstractSyntactic abilities in oral language of twenty normal and twenty dyslexic second grade boys were investigated. The major hypothesis was that dyslexic children with reading comprehension difficulties are deficient in oral syntax. The concept of syntax was subdivided into five categories: (1) recognition of melody pattern, (2) recognition of grammaticality, (3) comprehension of syntax, (4) sentence repetition, and (5) syntax and morphology in expressive language. Syntactic measures were selected or devised to assess functions in these five categories. Reading ability, receptive vocabulary, and auditory memory span for words and digits were also assessed. The results of the analyses indicated that dyslexic children with reading comprehension difficulties are deficient in oral language syntax. The findings also confirmed the psycholinguistic theory of reading and validated the importance of syntactic information in reading comprehension. (Author/DI)
AnmerkungenUniversity Microfilms, A Xerox Company, Dissertation Copies, Post Office Box 1764, Ann Arbor, Michigan 48106 (Order No. 72-32,599, MF $4.00 Xerography $10.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: